Ferratum jaunākā klientu vadītā aptauja atklāja dzimumu līdztiesības atziņas. Aptauja, kas tika veikta 12 starptautiskos tirgos un aptverot vairāk nekā 4600 respondentu, atklāj dzimumu aizspriedumu izšķirošo raksturu dažādos dzīves aspektos, sākot no izglītības un karjeras līdz hobijiem un finanšu izvēlēm. Aptauja turpina koncentrēties uz informētības palielināšanu par dzimumu aizspriedumiem un sieviešu iespēju palielināšanu, ko Ferratum ir veicis sieviešu dienas kampaņās pēdējos četrus gadus pēc kārtas.
Vairāk nekā 85% no visiem Ferratum klientiem, kas aptaujāti starptautiskā mērogā, uzskatīja par apsveicamu rezultātu, kas saistīts ar spēles laukumu bez dzimuma, un atklāja, ka finanšu pakalpojumi ir vienlīdz pieejami ikvienam bez diskriminācijas dzimuma dēļ. Šo vienlīdzību visvairāk izjuta klienti Bulgārijā, Igaunijā un Latvijā. Aptaujātie, kas dzīvo Zviedrijā, Norvēģijā un Dānijā, kopumā uzskatīja nedaudz mazāk, vairāk nekā 78% respondentu piekrīt, ka piekļuve finanšu pakalpojumiem ir vienāda visiem.
Klientiem tika jautāts, vai sievietes vairāk asociējas ar laipnību un emocionālāku attieksmi nekā vīrieši, un 75% no visiem respondentiem piekrita šim apgalvojumam, ka emocijām un dzimumam joprojām ir nozīme viedokļu veidošanā. Horvātija, Bulgārija, Igaunija un Rumānija to īpaši uzskatīja par patiesu, un vidēji tam piekrita vairāk nekā 82%. Aplūkojot to iedzīvotāju viedokļus, kuru viedoklis vidēji bija mazāks, vairāk nekā 68% piekrīt, ka sievietes asociējas ar emocionālāku un laipnāku no Somijas, Zviedrijas, Norvēģijas un Latvijas.
Jautājot par to, vai daži hobiji un brīvā laika aktivitātes tiek uzskatīti par sociāli piemērotākiem konkrētam dzimumam, mēs redzējām, ka liels skaits aptaujāto klientu piekrīt, ka šajā jomā joprojām ir redzama milzīga barjera – krietni vairāk nekā 73%. Tas jo īpaši attiecas uz Ferratum klientiem, kuri dzīvo Bulgārijā, un tam piekrīt vairāk nekā 79% aptaujāto, un Rumānijā, Igaunijā un Horvātijā ar vairāk nekā 72%. Ar dzimumu saistītos hobiju stereotipus tik būtiski neizjuta Somijas, Čehijas un Zviedrijas iedzīvotāji, kuru vidējais viedoklis pārsniedz 60%.
Vairāk nekā 71% aptaujāto klientu uzskatīja, ka mūsu sabiedrībā cilvēkiem dažkārt tiek piešķirta atvieglota attieksme vai viņi tiek diskriminēti viņu dzimuma dēļ. Aptaujas rezultāti norāda uz šo apgalvojumu, ko īpaši izjuta Dānijas, Vācijas un Norvēģijas iedzīvotāji, kuru vidējais viedoklis bija krietni virs 76%. Ferratum aptaujātās personas, kuras nejūtas tik stingri, ka viņiem tiek piešķirta atvieglota attieksme vai diskriminācija dzimuma dēļ, vidēji vairāk nekā 63% dzīvo Latvijā, Slovēnijā, Čehijā, Somijā un Zviedrijā.
Izvēloties augstskolas vai augstākās izglītības ceļus, uz dzimumu balstītas sabiedrības gaidas atrada 72% aptaujāto. Igaunija to juta visspēcīgāk, vidēji 79%, kam seko Rumānija ar vairāk nekā 77%. Valstīs, kurās ir mazāka vienošanās par izvēles nevienlīdzību attiecībā uz izglītības iespējām, pamatojoties uz dzimumu, vairāk nekā 60% cilvēku, kas dzīvo Somijā un Čehijā, atbildēja.
Darbs un karjera ir arī jomas, kurās vairāk mūsu Ferratum kopienas locekļu juta aizspriedumus pret dzimumu, un 68% atbildēja, ka ir pieredzējuši, ka pret cilvēkiem, kas ieņem līdzīgos amatus savā darba vietā, izturas atšķirīgi tikai atkarībā no viņu dzimuma. Klienti Bulgārijā, Rumānijā, Igaunijā un Vācijā piedzīvoja visnozīmīgāko gadījumu. Tikmēr Ferratum kopienas respondenti Čehijas Republikā, Norvēģijā, Zviedrijā un Latvijā vidēji 60% gadījumu novēroja dzimumu aizspriedumus savās darba vietās no salīdzināmiem amatiem organizācijā.
Dzimumu atšķirības izjuta vidēji 66% respondentu, atbildot uz jautājumu, vai vīrieši ir saistīti ar to, ka viņi ir stratēģiskāki un konkurētspējīgāki nekā sievietes. To visvairāk izjuta cilvēki, kas dzīvo Horvātijā, Igaunijā un Vācijā, vidēji vairāk nekā 75%, piekrītot šai ilgstošajai nelīdzsvarotībai. Slovēnijā, Latvijā un Somijā aptaujātie vidēji uzskatīja, ka vīrieši ir mazāk saistīti ar stratēģiskāku un konkurētspējīgāku lomu nekā viņu sieviešu dzimuma kolēģi, un vairāk nekā 58% tam piekrīt.
Joprojām ir jomas, kas jārisina saistībā ar dzimumu nevienlīdzību. Zināšanas ir spēks, un izpratne par to, kā cilvēki jūtas, ir pirmais solis, lai risinātu problēmas, ar kurām saskaras mūsu sabiedrība par nākotni, kas veidota ar līdzsvaru un iespējām.
Vairāk nekā desmit gadus globāli darbojoties 15 valstīs, Ferratum, Multitude patēriņa kreditēšanas biznesa vienība, iemieso Ziemeļvalstu inovāciju būtību un ir mūsdienu finanšu priekšgalā. Neatkarīgi no tā, vai tas ir papildu finansējums vai draudzīgs klientu atbalsts, mēs jums nodrošināsim.
Ferratum - Ziemeļvalstu vienkāršība, nesarežģītas finanses.