Ēšana ārpus mājas ir ērta, taču dārga.

Ņemot vērā, ka vairumam cilvēku pārtikas izdevumi aizņem lielu daļu no ikmēneša budžeta, izvairīšanās no kafejnīcu un restorāna apmeklējuma ir viens no vienkāršākajiem veidiem, kā samazināt izmaksas. 

Ja bieži ēdat ārpus mājas, iespējams, būsiet pārsteigti, cik daudz naudas var ietaupīt, mainot šo ieradumu.

Ietaupīto naudu varēsiet izmantot citu mērķu sasniegšanai vai novirzīt neplānotu tēriņu segšanai, lai steidzamās situācijās vienmēr nebūtu jānoformē ātrie kredīti.

Turklāt papildu ieguvums lēmumam biežāk gatavot  mājās varētu būt veselības un pašsajūtas uzlabošanās, jo ārpus mājas (īpaši ātrās ēdināšanas iestādēs) pieejamās maltītes bieži vien ir neveselīgas. 

Lai tas izdotos, svarīgi izstrādāt plānu. Turpinājumā daži ieteikumi, kas palīdzēs mazināt kāri ēst ārpus mājas.

Plānojiet ēdienkarti

Ēdienkartes sastādīšana nedēļai (vai vismaz dažām turpmākajām dienām) ir svarīgs solis, ja vēlaties vairāk gatavot mājās.

Ja Jums nav skaidrības, ko ēdīsiet vakariņās, pēc darba doties uz kafejnīcu var šķist vilinošāk. 

Ieviešot paradumu plānot ēdienkarti, uz pārtikas veikalu vajadzēs doties daudz retāk. Tādā veidā varēsiet ietaupīt gan laiku, gan arī naudu. 

Sagatavojiet pārtikas produktus iepriekš

Gatavot vakariņas pēc nogurdinošas darba dienas daudziem šķiet sarežģīti. Te var noderēt ieteikums daļu pārtikas produktu sagatavot iepriekš.

Piemēram, vienā reizē varat izvārīt vairāk rīsu vai pupiņu, lai nākamā vakarā ietaupītu laiku.

Tāpat, ņemot vērā iepriekš sastādīto ēdienkarti, varat sarīvēt visu sieru, kas konkrētajā nedēļā būs nepieciešams vai sagriezt vajadzīgos sīpolus. 

Izmantojiet priekšrocības, ko sniedz ēdiena sasaldēšana

Jūs varat ietaupīt laiku un naudu, izmantojot saldētavu. Protams, pagatavot svaigus dārzeņus varētu būt veselīgāk, taču izvēlēties saldētus produktus ir izdevīgāk.

Daži tipiskākie produkti, ko var sasaldēt, ir rīvēts siers, sasmalcināti sīpoli, dārzeņi cepšanai, gaļa. 

Vēl kāda iespēja ir sagatavot vairāk ēdienu un tad to sasaldēt trauciņos pa porcijām, tā nodrošinot sev veselīgas maltītes visas nedēļas vai pat mēneša garumā. 

Izveidojiet rezerves plānu

Vēl viens veids, kā palikt uz pareizā ceļa, ir iegādāties jau gatavu maltīti tiem vakariem, kad ir pārāk liels nogurums vai noticis kaut kas neparedzēts.

Šīm maltītēm jābūt viegli un ātri pagatavojamām. Tās var būt, piemēram, saldētas maltītes, dažādi makaronu ēdieni, hamburgeru pagatavošanai nepieciešamie produkti u.c.

Ņemiet pusdienas līdzi uz darbu

Ja ar vakariņām un to gatavošanu viss ir apmēram skaidrs, tad kā rīkoties ar pusdienām?

Ja nevēlaties darba dienu pusdienlaikus pavadīt kafejnīcā, Jums noderēs dažas stratēģijas, kas palīdzēs sagatavot ēdienu mājās un ļaus ietaupīt naudu:

•    Sagatavojiet pusdienas jau vakarā, lai ietaupītu laiku no rīta;

•    Pusdienām izmantojiet vakariņu pārpalikumus un nebaidieties eksperimentēt. Piemēram, Jūs varat sagriezt pāri palikušo vistas gaļu, lai pagatavotu gardus pusdienu salātus;

•    Saldēts ēdiens ir labs risinājums tām dienām, kad nav laika gatavot pusdienas;

•    Sekojiet līdzi tam, cik daudz naudas ik nedēļu ietaupiet, izvairoties no kafejnīcu apmeklējuma. Tas palīdzēs saglabāt motivāciju. 

Lai arī kafejnīcas un restorāna apmeklējums var sniegt patīkamas emocijas, tomēr, ja vēlaties samazināt savus izdevumus, atstājiet šo prieku svētku reizēm vai algas dienai.

Veltot mazliet laika un enerģijas, lieliskas, restorānu cienīgas maltītes iespējams pagatavot arī mājās, turklāt tās būs daudz veselīgākas, kā sabiedriskās ēdināšanas iestādēs pieejamās. 
 

 Novērtē mūs! Novērtējiet šo čatu, lai palīdzētu mums sniegt labāku klientu apkalpošanu. +