5 paņēmieni, kā vairot apzinātību

Kas ir apzinātība? Apzinātība ir māka noķert mirkli un dzīvot šodien. Spēju sasniegt šo prāta stāvokli visā pasaulē popularizē gan reliģiskie vadoņi, gan psihologi. Pētījumi rāda, ka apzinātība var palīdzēt mazināt stresu un pat risināt atsevišķas psiholoģiskas problēmas. Ielūkojies mūsu piecos padomos, kā vairot apzinātību savā dzīvē!

1.Apzinātība nav sarežģītāka par elpošanu

Īsti nav pārliecības, ka meditācija ir domāta tev? Tas nekas! Ir vairāki paņēmieni, kā gūt labumu no apzinātības arī bez nedaudz mistikā vai mītiskā. Lūk, viens no paņēmieniem! Atrodi kādu klusu vietu un ērti iekārtojies uz grīdas. Aizver acis un apmēram 10 minūtes pievērsies tikai savai elpošanai.

Tikai regulāra trenēšanās mūs padara izcilus, tāpēc elpošanas tehnikas pilnveidošanu noteikti centies padarīt par savu ieradumu. Varbūt to vari darīt uzreiz no rīta. Vai arī tas var būt lielisks iemesls jau laikus pirms gulētiešanas nolikt telefonu maliņā. Ja darbā jūties saspringti, atrodi kādu klusu vietu un uz mirkli aizver acis. Nedomā par to, kas vēl ir jāpaveic, tikai elpo un esi.

2.Pievērsies savam prātam

Kuri ir tavi mīļākie brīži? Varbūt tev vajag nedaudz piebremzēt un palūkoties apkārt, lai šos brīžus atklātu no jauna. Daba ir lieliska vieta, kur smelties mieru un rast jaunus veidus, kā vairot apzinātību. Dodies pastaigā uz mežu un ļaujies meža skatiem, skaņām un smaržām.

Bet šādi trenēties vari arī mājās! Pievērs uzmanību visam, sākot no lietus lāsēm logā līdz saules gaismai, kas iespīd caur aizkariem. Katra diena ir pilna ar tādiem brīžiem un notikumiem, kas varbūt nav aizraujoši, tomēr ir ļoti vērtīgi. Liec sev piebremzēt un palūkojies apkārt! Darbs nav zaķis, tas nekur neaizbēgs. Bet cerams, ka tu jutīsies mazliet labāk, lai pievērstos ikdienai ar tās uzdevumiem.

3.Trenē gan ķermeni, gan prātu

Joga un citi stiepšanās vingrinājumi ne tikai ir labi ķermenim, tie arī ļauj strādāt ar prātu. Varbūt vari apmeklēt vietējās jogas nodarbības, lai uzzinātu vairāk, kā strādāt gan ar savu prātu, gan ķermeni kopā.

Jogai var būt dažādi veidi un līmeņi. Tāpēc, ja vēlies tikai izmēģināt, kas tas ir, noteikti izlasi nodarbību aprakstu, lai nejauši nepievienotos grupai, kurā nepieciešama iepriekšēja pieredze vai pat akrobātiskas prasmes. Arī citas fiziskas nodarbes, piemēram, pastaiga vai skriešana, var būt noderīgas prāta treniņam. Tikai noteikti atstāj austiņas mājās, lai vari netraucēti izbaudīt koncentrēšanos klusumā.

4.Pamēģini ko jaunu: apzinātības treniņš pirtī

Skandināvu kultūrā iešana pirtī ir ikdienišķs, tomēr arī zināmā mērā garīgs rituāls. Vai zināji, ka vairāk nekā 90 % somu vismaz reizi nedēļā iet pirtī? Dažās kultūrās izģērbšanās un sēdēšana karstā telpā šķiet muļķīga. Tomēr, par laimi, aizvien vairāk un vairāk sporta zāļu un spa centru arī ārpus Skandināvijas piedāvā pirts priekus, ko vari izbaudīt, tērpies dvielī vai peldkostīmā.

Līdzīgi dažiem jogas veidiem, būšana karstumā jau pati par sevi ir citāda pieredze. Pirts palīdz atslābināt muskuļus un atbrīvot prātu. Ļoti karstā telpā, kas pilna ar tvaiku, nav daudz, ko darīt, ja vien neskaita sēdēšanu un varbūt nelielu papļāpāšanu, un, cerams, apzinātības sasniegšanu.

5.Ļaujies hobijiem un rokdarbiem

Apzinātība ir ne tikai jēdziens, bet arī vesela nozare. Sākot no motivējošām audiogrāmatām līdz krāsojamajām grāmatām pieaugušajiem — tu vari iegādāties dažādas lietas, kas palīdzēs vairot apzinātību. Labās ziņas — tātad tu šajā ceļā neesi viens un vari meklēt palīdzību.

Hobiji, rokdarbi, māksla var palīdzēt tev vairāk apzināties savu klātbūtni dzīvē. Tikai atceries, ka nevajag ļaut, lai kaut kas pārņemtu tavu prātu pilnībā. Tas nozīmē, ka prāta tukšums zināmā mērā ir pat vēlams, un to var sniegt tādas it kā vienmuļas nodarbes kā adīšana vai krāsošana. Tas ļauj atbrīvot prātu, tajā pašā laikā pievēršot uzmanību kaut kam šeit un tagad — un tas ir īstais līdzsvars, kas ļaus atgūties no aizņemtās ikdienas.