Uzņēmumus un reklāmas speciālistus vienmēr ir interesējusi iepirkšanās psiholoģija, jo tā ir cieši saistīta ar viņu peļņu.

Bet tā var būt noderīga arī tev kā patērētājam. Tāpēc iepirkšanās psiholoģijas iepazīšana ir lielisks veids, kā palīdzēt sev ietaupīt un pieņemt prātīgākus lēmumus. 

Iesākumā iepazīsti sevi kā pircēju

Mēs jau esam noskaidrojuši, kādi ir tavi iepirkšanās paradumi, un palīdzējuši izprast, kāda ir šo paradumu saikne ar naudas vērtību.

Vai, tavuprāt, nauda ir visa ļaunuma sakne? Vai arī tu to uztver kā biļeti uz laimi? Iespējams, tavas domas par naudu ir atkarīgas no konkrētā brīža vai situācijas dzīvē.  Ja pienākušas skarbas dienas, tev var nākties savilkt jostu, lai samazinātu tēriņus. Ja laiki ir labāki, arī maciņš veras vaļā vieglāk.

Bieži vien mūsu attiecības ar naudu laika gaitā mainās. Taupīgs un piesardzīgs pircējs ceļojumā ārvalstīs var pārvērsties fanātiskā šopaholiķī, vai arī otrādi. Tāpēc, lai nodrošinātu veselīgu līdzsvaru savos paradumos, sevi ir jāpazīst. Galu galā tas ļaus tev pieņemt pārdomātāku lēmumu.

Iepirkšanās psiholoģija

Ir cilvēki, kas visu savu karjeru velta tam, lai izpētītu, kādi faktori ietekmē cilvēku iepirkšanās paradumus. Šādi faktori var ietvert visu — laikapstākļus, temperatūru veikalā un mūziku, ko atskaņo veikalā.

Kā skaidrots kādā Forbes rakstā, daudzi uzņēmumi aizvien biežāk novērtē šo faktoru kopīgo ietekmi uz vispārējiem iepirkšanās paradumiem. Klientu izjūtas iepērkoties neapšaubāmi ir svarīgs faktors, kas ietekmē pircēju lēmumus, gan lielos iepirkšanās centros, gan tiešsaistes veikalos.

Labās ziņas ir tās, ka uzņēmumi vēlas nodrošināt nepārspējamu iepirkšanos it visiem; tas galu galā nāk par labu uzņēmumiem pašiem. Bet tev tas nozīmē, ka tavas kā klienta vēlmes un vajadzības tiks liktas pirmajā vietā.

Veido savu iepirkšanās pieredzi

Ir pienācis laiks atzīt sevi par lēmumu pieņēmēju un saprast, kādas vērtības tev iepērkoties ir svarīgākās. Sāc apdomājot savas vēlmes — kas ir tas, ko tu vēlies, kad iegādājies preces vai pakalpojumus? Daudzi noteikti apgalvotu, ka viņu saraksta augšgalā ir vienkārša iepirkšanās bez jebkādiem uztraukumiem. Bet kas vēl tev ir svarīgi?

Vispirms bieži tiek nodalīts, vai saņemtais pakalpojums tiek sniegts klātienē vai tiešsaistē. Bet parasti, meklējot sevi interesējošas lietas, kas varētu būt jauns bikšu pāris vai pat ātrais aizdevums, mēs vadāmies pēc savas vispārējās pieredzes.

Iepirkšanās klātienē mūsdienās ne vienmēr ir iespējama vai pat ieteicama. Iedomājies, kā būtu sēdēt bankā un gaidīt rindā, lai saņemtu nepieciešamo pakalpojumu.

Varbūt tev nemaz nav sagatavoti visi vajadzīgie dokumenti, lai tiktu apkalpots bankā klātienē, vai arī tev nav laika pieteikt bankā jaunu tikšanos klātienē.

Tāpēc finanšu organizācijas mūsdienās pēta un izmēģina, kā tiešsaistes pakalpojumi var palīdzēt uzlabot klientu apkalpošanu. Izmēģini mūsu ērto aizdevuma kalkulatoru un pārbaudi, cik ērti ir saņemt finanšu pakalpojumus šodien!