Latvijas iedzīvotāji Ziemassvētku dāvanu iegādei tērēs vidēji 346 eiro

Lielākā daļa iedzīvotāju plāno tērēt tikpat daudz dāvanām kā pagājušajos Ziemassvētkos.
2016.12.20

Kā liecina jaunākais „Ferratum Group” barometra pētījums, iedzīvotāji Latvijā Ziemassvētku tēriņiem plāno atvēlēt līdz pat 19,83% no saviem mājsaimniecības ikmēneša ienākumiem jeb aptuveni 346 eiro. Savukārt lietuvieši un igauņi šogad dāvanās izlietos vairāk - attiecīgi 583 un 571 eiro, kas ir vieni no augstākajiem rādītājiem starp 20 valstīm, kas piedalījās pētījumā. 
 


Latvijā tērēs mazāk, Lietuvā un Igaunijā pirktspēja palielinājusies
Latvijas iedzīvotāji šogad Ziemassvētku dāvanu iegādei plāno atvēlēt par 9 eiro mazāk, salīdzinot ar pagājušā gada pētījuma datiem, kad svētku pirkumiem tika tērēti 20,4% no mājsaimniecības ikmēneša budžeta. Tikmēr izdevumu apjoms ir pieaudzis mūsu kaimiņvalstīs Lietuvā un Igaunijā. Šajos svētkos lietuvieši dāvanām un svētku tēriņiem ir gatavi atvēlēt 30,3% no mājsaimniecības ienākumiem, savukārt igauņi savus izdevumus palielinās līdz 28,66%. Šī gada pētījuma rādītāji par izdevumiem, kādus dažādās pasaules valstīs mājsaimniecības atvēlēs Ziemassvētku pirkumiem, Latviju ierindo 15. vietā pasaulē, kamēr Lietuva atrodas otrajā, bet Igaunija trešajā vietā.

„Lai gan svētku tēriņu apjomā Latvijā šogad ir novērojams neliels kritums, mūsu pētījuma rezultāti liecina, ka latvieši no Eiropas vidējā rādītāja atpaliek tikai par 2% un joprojām atrodas priekšā tādām valstīm kā Francija, Norvēģija, Nīderlande un Somija,” par barometra datiem stāsta Latvijas koordinatore Evita Grundberga


Strauju popularitāti iegūstot preču tirdzniecībai internetā, šīm tendencēm labprāt seko arī Latvija

Populārākās dāvanas Latvijā – rotaļlietas, spēles un saldumi
Kā liecina pētījuma rezultāti, Latvijā par Ziemassvētku dāvanām visbiežāk tiek izvēlētas rotaļlietas un spēles (22%), tām seko saldumi un delikateses (15%), kā arī sadzīves tehnika (13%). Interesanti, ka ceturtā populārākā tēriņu kategorija ir ceļojumi, kuros svētku laikā plāno doties aptuveni 11% respondentu no Latvijas. Līdzīgi kā pie mums, arī lietuvieši un igauņi savus finanšu līdzekļus visbiežāk novirza rotaļlietu un spēļu iegādei, attiecīgi 17% un 22%, taču otrā populārākā izmaksu kategorija ir kosmētika ar 14% Lietuvā un 11% Igaunijā.

Katrs sestais latvietis dāvanas iegādājas internetā
Strauju popularitāti iegūstot preču tirdzniecībai internetā, šīm tendencēm labprāt seko arī Latvija. Šī gada pētījumā, lai arī sagaidāms neliels tiešsaistes pirkumu apjoma kritums, Latvijā 15,79% mājsaimniecību savas dāvanas un svētku pirkumus plāno veikt tieši internetā, šajā rādītājā apsteidzot mūsu ziemeļu kaimiņus igauņus (15,42%), taču nedaudz atpaliekot no lietuviešiem (19,39%). Pasaulē pirkumu skaits internetā, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, ir audzis par nepilniem 3% un šogad tas ir mērāms 24,54%, līdz ar to var secināt, ka mūsdienu sniegtās tiešsaistes iespējas arvien vairāk sāk aizstāt tradicionālos iepirkšanās paradumus. 

Lielāko dāvinātāju vidū jauns pasaules līderis
Šī gada pētījums iezīmē būtiskas izmaiņas to valstu vidū, kurās iedzīvotāji Ziemassvētku tēriņiem plāno atvēlēt lielākos finanšu līdzekļus. Topa augšgalā šogad ir izvirzījusies Vācija, kur viena mājsaimniecība dāvanās tērēs vidēji 30,58% jeb 807 eiro, nomainot iepriekšējā gada līderi Lielbritāniju, kuras rādītājos ir novērojams kritums no 38,5% uz 23,41% jeb 695 eiro. Līdzās Vācijai, Lietuvai un Igaunijai, naskākie dāvinātāji šogad atrodami Rumānijā (28,6%), Jaunzēlandē (26,61%) un Polijā (25,97%), savukārt no pirmā desmitnieka ir izkritusi pagājušā gada otrās vietas īpašniece – Slovākija.

Aptaujājot vairāk nekā 13 000 mājsaimniecību visā pasaulē, 47% aptaujas dalībnieku ir atzinuši, ka šogad tērēs tādu pašu līdzekļu apjomu, kā pērn, savukārt 37% plāno samazināt savus svētku izdevumus. Aptuveni 2000 respondentu jeb 16% no kopskaita šī gada svētkus sagaidīs ar lielāku vērienu, nekā 2015. gadā un svētku tēriņiem atvēlēs vairāk naudas.

Visi „Ferratum Group” barometra pētījuma dati pieejami šeit: http://www.ferratumbarometer.com/lv/

Par “Ferratum Group” Ziemassvētku barometru
“Ferratum” Ziemassvētku barometrs šogad tika veikts 20 pasaules valstīs, kopumā aptaujājot 13 261 mājsaimniecību. Pētījumā piedalījās respondenti vecumā no 18 līdz 65 gadiem, pārstāvot mājsaimniecības, kuru vidējie mēneša ienākumi lēšami no 230 līdz 6720 eiro.

 

Vēlos aizņemties

Maksa par kredīta izņemšanu: X;
Dienas procentu likme: 0.2483%
Maksimālā GPL: 136.85%

 

Pirmais minimālais maksājums
sākot no:
0€

Jaunajiem klientiem
atmaksājot 0.00 €

līdz 01.01.2015

bez maksas

 

Summa lielāka par 1000€ pieejama tikai reģistrētiem lietotājiem.

*Ja tiek izņemta summa 200€ apmērā, GPL ir 108,69%, procentu likme gadā ir 81,94% un kopējā atmaksājamā summa ir 292,44€. Šis piemērs ir balstīts uz pieņēmumu, ka kredīts tiek atmaksāts 14 vienādos maksājumos, mēnesī maksājot 20€ un 15. mēnesī 12,44€. Aizdevumam nav citas papildu komisijas maksas. Piemērs balstīts uz pieņēmumu, ka kredīts tiek atdots laikā.
** Atmaksas periods ir atkarīgs no veiktajiem ikmēneša maksājumiem un aizdevuma summas, kas izmantota.
Minimālais atmaksas termiņš ir 3 mēneši. Maksimālais atmaksas termiņš ir 60 mēneši.