Svinēta visā pasaulē kā diena, kad cilvēki izspēlē praktiskus jokus un blēņas. Lai gan šī nav svētku diena, aprīļa joku diena ir daļa no tautas populārās kultūras.

Daudzi uzņēmumi gadu gaitā ir speciāli izmantojuši aprīļa joku dienu, lai piesaistītu savus klientus, demonstrējot savu humora izjūtu.

Šeit ir 8 asprātīgas aprīļa joku dienas mārketinga kampaņas, kuras pievērsa cilvēku uzmanību:

1. Google

Šim tehnoloģiju gigantam ir ilgstoša tradīcija izspēlēt jokus aprīļa joku dienā. 2007. gadā, dienu pirms 1. aprīļa, Google paziņoja par jaunu pakalpojumu ar nosaukumu „Gmail Papīrs”. Jaunais pakalpojums ļautu lietotājiem pievienot savus e-pasta ziņojumus „Papīra arhīvam”, un Google tos izdrukātu uz papīra, kas izgatavots no “96 %  iepriekšējo patērētāju organiskiem siekalu izdalījumiem”.

2. Planet Fitness

2015. gada aprīļa joku dienā populārā trenažieru zāles ķēde Planet Fitness atklāja jaunu, novatorisku produktu, ko sauc par „Reclino-max”, kas ir atpūtas krēsls un vienlaicīgi arī vingrojumu mašīna. Uzņēmums nolēma, ka vēlas ne tikai, lai trenažieru zālē būtu ērtāka, bet gan ieviest „vairāk trenažieru tavās ērtībās”.

Visa ikdienas rutīna ar iešanu uz trenažieru zāli un tad atpūšanos bija izjaukta, jo Reclino-max ļāva cilvēkiem vienlaikus darīt abus. Ideāla manta slinkiem vingrotājiem. Žēl, ka tomēr nav īsta.

3. Mutes skalojamais līdzeklis ar bekona garšu no Scope

Mutes skalojamo līdzekļu uzņēmums Scope nolēma iegūt sev apbalvoto vietu ar „bekona sasniegumiem”. Joks bija asprātīgi izveidots, kurā bija iekļauts profesionāli uzņemts video, kā arī izveidotas īstas mājaslapas un tā reklamēšana sociālajos tīklos. Tik gudri, ka cilvēki tiešām uz to uzķērās. Daži cilvēki gribēja iegādāties šo „revolucionāro” mutes skalojamo līdzekli aar bekona garšu.

4. shuberX

Dalīto šoferu uzņēmums Uber sadarbojās ar kurpju uzņēmumu Toms, lai izveidotu „izcilu ilgtspējības, tehnoloģiju, kopienas un aktivitātes laulību… visu no kartona”. Tas būtu maigi teikts, jo shuberX izveidoja arī... uzminējāt...apavus!  Kartona kastes un apavu spēks zirgspēku vietā. Smieklīgi!

5. Twttr ptskņ pzņjms

Labi, ja gadījumā nesapratāt, kāds ir nosaukums, tad tas ir šāds: „Twitter patskaņu paziņojums”. 2013. gadā viņi paziņoja par pāreju uz divu veidu pakalpojumu. „Twttr” ir bezmaksas versija, kas ziņu veidošanā ļauj izmantot tikai līdzskaņus, savukārt „Twitter” ir bezmaksas pakalpojums, kas ietver patskaņu izmantošanu. Tas jau bija skaidrs, ka tas ir māns, lai gan daži bērni, iespējams, gribēja ticēt, ka tā ir taisnība.

6. Brensons un viņa jaunā planēta

Jūs varbūt neesat dzirdējuši par to, ka Marks Zakerbergs pērk salu. Tas vēl nav nekas salīdzinājumā ar to, ko Virgin teica par Ričardu Brensonu 2011. gadā. Pasaules klases uzņēmums paziņoja, ka „sākot ar Visuma ziņām, Sers Ričards ir atklājis, ka ir nopircis bijušo planētu Plutonu par neizpaustu summu”.

Ironiski un neskatoties uz tā lielumu, šis paziņojums, lai gan tas tika paziņots 1. aprīlī, ir daudz ticamāks nekā daži citi joki šajā sarakstā. Ričards Brensons vienkārši ir tāda veida vīrietis.

7. Vietnes Amazon zīmolu poga

Ikviens sagaida kādu joku aprīļa joku dienā, tāpēc tā nebūtu labākā diena, lai pavēstītu svarīgus paziņojumus. Tomēr Amazon nolēma darīt necerēto un 1. aprīlī izlaida jauno Amazon zīmolu pogu.

Jaunais produkts ir poga, kuru var izmantot, lai uzreiz nopirktu konkrētus produktus, kas pirms tam tika tai piešķirti. Piemēram, zīmola poga var atrasties tuvu vietai, kur tiek glabāts mazgāšanas līdzeklis, lai tam beidzoties, jūs varat pasūtīt to atkal, nospiežot pogu. Daudzi cilvēki domāja, ka tas izklausās pārāk labi, lai būtu patiesība un neticēja – vismaz sākumā.

8. Whopper zobu pasta ar burgeru garšu

BurgerKing burgeri ir tik garšīgi, ka puisis no Whopper zobu pastas reklāmas nebija mazgājis zobus veselas divas nedēļas, lai tikai saglabātu šo burgeru garšu viņa mutē. Nu vismaz līdz brīdim, līdz iznāca Whopper zobu pasta. Viena no pašpārdošākajām mārketinga kampaņām. Vēl joprojām smieklīgi, bez šaubām.