Šī gada Ferratum Ziemassvētku barometra rezultāti liecina, ka Latvijas iedzīvotāji svētku svinēšanai plāno tērēt vidēji 171,97 eiro, kas ir 17% no mājsaimniecību ikmēneša ienākumiem.
Lai gan tas ir par aptuveni diviem procentiem mazāk nekā pērn, mūsu valstī dzīvojošie joprojām ir gatavi atvēlēt svētku tēriņiem lielāku daļu no saviem ikmēneša ienākumiem nekā teju visās ziemeļvalstīs, Nīderlandē, Vācijā un Horvātijā aptaujātie cilvēki.
Ferratum barometra rezultāti rāda, ka 20% respondentu palielinās savus tēriņus, savukārt gandrīz 50% mājsaimniecību dāvanai un svinēšanai tērēs tikpat daudz kā pagājušajos Ziemassvētkos. Lielākie tērētāji šogad būs Meksikā, kuras iedzīvotāji ir gatavi šim mērķim atvēlēt 34,6% no saviem ikmēneša ienākumiem jeb 192,04 eiro. Nedaudz mazāk jeb 31,9%, kas ir 278,15 eiro, šim mērķim plāno tērēt Rumānijā aptaujātie. Savukārt otrā skalas galā ir Horvātijā (14,4%), Norvēģijā (13,4%), Somijā (12,3%) un Nīderlandē (11,8%) dzīvojošie, kuri saglabās savu pagājušā gada pozīciju kā mazākie tērētāji Ziemassvētku periodā.
Aptauja arī atklāj, ka Latvija ir viena no tām nedaudzajām valstīm, kuras iedzīvotāji kā populārāko dāvanu min kosmētiku. To saņemt un dāvināt vēlas 18,2% aptaujāto. Tikai nedaudz mazāk jeb 15,4% par labāko dāvanu uzskata alkoholu, bet 14,3% - dažādas dāvanu kartes. Interesanti, ka gada laikā populārāko dāvanu tops ir strauji mainījies. Pērn teju ceturtdaļa jeb 22% Latvijas iedzīvotāju zem eglītes gribēja likt un atrast dažādas spēles un rotaļas.
Pasaulē kā populārākā lieta, ko cilvēki gribētu dāvināt un saņemt, tika minēti apģērbi. To saraksta priekšgalā ievietoja 17,5% aptaujas dalībnieku. Populāras bija arī citas lietas, piemēram, Somijā (17,5%) un Horvātijā (23,9%) liela daļa Ziemassvētku budžeta tiks tērēta saldumiem un delikatesēm, bet aptaujātie Apvienotajā Karalistē, Zviedrijā, Austrālijā un Igaunijā teica, ka viņi atvēlēs 20% no Ziemassvētku budžeta rotaļlietām un spēlēm.
Ferratum Ziemassvētku barometrā piedalījās vairāk nekā 21 000 mājsaimniecību. Respondenti bija vecumā no 18 līdz 61+ gadiem. 58,8% dalībnieku bija sievietes. Vidējie pieejamie neto ienākumi mājsaimniecībām, kas piedalījās, bija no 555 EUR līdz 4 580 EUR. Vidējais mājsaimniecības lielums no visiem respondentiem bija 2,89 cilvēki.
Papildus demogrāfiskajiem faktoriem respondentiem tika uzdoti jautājumi par viņu rīcībā esošajiem ikmēneša neto ienākumiem, par to, cik daudz viņi tērē Ziemassvētkiem, par to, kādām aktivitātēm viņi tērēs savu naudu, un par to, vai viņi gatavojas izmantot Airbnb vai viesnīcu, ceļojot Ziemassvētku laikā. Aptaujā tika izmantota katras valsts atbilstošā valūta. Atbildes tika izlīdzinātas, lai atspoguļotu katras valsts attiecīgo pirktspēju. Visi aptaujas respondenti bija anonīmi.
Ferratum grupas uzņēmumi piedāvā ātrus un ērtus mobilos aizdevumus, kā arī banku pakalpojumus gan privātpersonām, gan uzņēmumiem. Kopš 2005. gada Ferratum ir strauji attīstījies un pašlaik apkalpo vairāk nekā trīs miljonus klientu. Uzņēmums ir pārstāvēts 24 dažādās pasaules valstīs gan Eiropā, gan Amerikā, kā arī Klusā Okeāna Āzijas valstīs, bet tā vadība ir bāzēta Somijas galvaspilsētā Helsinkos.
Ar detalizētiem pētījuma datiem iespējams iepazīties ŠEIT.