Mūsu aizņemtajās dzīvēs brīžiem aizmirstam par to, ka nepieciešams veltīt laiku arī pašiem sev.

Atceramies par to vien tad, kad ieslīgstam depresijā un rutīnā, kad problēmas ir teju vai ik dienu un pozitīvo saskatīt ir arvien grūtāk.

Bet vienmēr visu var mainīt un tam pat nevajag neko daudz. Mazas izmaiņas var uzlabot mūsu dzīvi.

Šajā rakstā apskatīsim 21 darbību, kas palīdzēs dzīvot sabalansētāku dzīvi un atrast laiku sev:

1.    Katru rītu izdzer glāzi citronūdens. Tas palīdzēs atmosties un sniegs enerģiju, gluži kā kafija

2.    No rīta pirms darba vai vakarā velti vismaz 15-20 minūtes fiziskām aktivitātēm – vingro, skrien, aizej uz sporta zāli vai vienkārši izej aktīvā pastaigā

3.    Dienas laikā izdzer vismaz glāzi svaigi spiestas dārzeņu sulas, piemēram, burkānu

4.    Brokastīs izvēlies veselīgu ēdienu vai smūtiju, kas gatavots no banāniem, spinātiem, āboliem, ingvera un ūdens

5.    Mēģini atteikties no rafinētas pārtikas un tā vietā izvēlies ko veselīgāku un nepārstrādātu – svaigus dārzeņus un augļus, sautētu gaļu

6.    Velti laiku meditācijai. Pietiks arī ar 5 minūtēm dienā, lai atslābinātu prātu. Vislabāk gan to būtu darīt pirms gulētiešanas, jo tas var palīdzēt ātrāk aizmigt un labāk izgulēties

7.    Apskauj kādu – vienalga, ģimenes locekli, draugu vai kolēģi. Apskaušanās izdala endorfīnus, hormonus, kas ļauj mums justies laimīgākiem

8.    Izslēdz ārā visas ierīces vismaz uz vienu stundu. Nē, ne ūdens sildītāju vai ledusskapi, bet datoru, televizoru. Šo stundu labāk pavadi palasot kādu grāmatu, izveidojot darāmo darbu sarakstu nākamajai dienai vai uzraksti tuvākus un tālākus mērķus

9.    Izvairies no ēdieniem ar lielu cukura daudzumu. Mums ikvienam patīk šad un tad apēst ko saldu, bet tad, ja tas kļūst par ieradumu, palielinās arī diabēta risks. Tādēļ kūciņas, saldējumu, cepumus un citas saldās lietas nomaini ar augļiem vai apēd kādu gabaliņu tumšās šokolādes

10.    Biežāk staigā ar basām kājām. Šad un tad tomēr vērts būt dabā un izbaudīt tās krāšņumu. Un tad, kad to dari, pastaigā ar basām kājām – pa zemi, smiltīm. Zinātniskie pētījumi pierādījuši, ka tam ir vairākas priekšrocības. Tas palīdz mazināt iekaisumus, uzlabo miegu

11.    Pusdienās un vakariņās ēd zaļos salātus

12.    Pusdienas ēd ārā svaigā gaisā, dienas gaismā, nevis pie datora

13.    Našķojies ar svaigām ogām

14.    Balini zobus ar dabiskām metodēm, piemēram, vienu tējkaroti kokosriekstu eļļas, ko paturi mutē aptuveni 15-20 minūtes

15.    No rītiem neaizmisti par jogu vai stiepšanos. To vajadzētu darīt vismaz 10 minūtes, lai pastieptu savus muskuļus. Tā izvairīsies no muguras sāpēm un dažādiem savainojumiem, kā arī nejutīsies tik stīvs

16.    Pievērs uzmanību savai stājai un atceries – vecumdienās tas liks par sevi manīt. Sēdi pie galda ar taisnu, nevis sakumpušu muguru, staigā ar paceltu galvu. Starp citu, internetā iespējams atrast ļoti vienkāršus vingrinājumus, kas palīdzēs uzlabot stāju

17.    Atdod parādus. Neatkarīgi no tā, vai tie ir ātrie kredīti vai parāds draugam, atmaksā aizdevumu pēc iespējas ātrāk, lai tev par to vairs nebūtu jāraizējas

18.    Ik dienu izdomā vismaz 5 lietas, par ko esi pateicīgs

19.    Uzsmaidi garāmgājējiem, kasierei veikalā. Nekas, ka tu viņus personīgi nepazīsti. Tas palīdzēs uzlabot garastāvokli gan tev, gan viņiem

20.    Velti vismaz 30 minūtes dienā, lai iemācītos ko jaunu. Tas palīdzēs karjerā vai personīgajā dzīvē

21.    Aizej uz darbu vienu stundu agrāk un svarīgākos uzdevumus veic pirms vēl ieradušies pārējie. Tā varēsi izbaudīt klusumu un nokoncentrēties svarīgākajiem uzdevumiem.
 

 Novērtē mūs! Novērtējiet šo čatu, lai palīdzētu mums sniegt labāku klientu apkalpošanu. +